Everything in its right place.

Sitter på bussen in till stan och kommer på att jag tycker om när andra gör triviala saker som inte är så speciella. Blir glad av att busschauffören tar av sina solglasögon så fort någon stiger på och sätter tillbaka dem på nästippen så fort han ska köra iväg. Bara för att vara trevlig. Att pojken mittemot knyter sina skosnören, samtidigt som en farbror kliver på med rutiga byxor, en basker på sned och ett paraply i ena handen. Bockar när han går av och svänger med paraplyet i ena handen, fram och tillbaka, när han promenerar bort. Som en praktisk käpp att luta sig mot ibland. Kommer på mig själv med att önska att jag hade en likadan när jag anländer till en regnig stad sent på kvällen. Kommer på att jag tycker om regniga städer. Tycker om att kika fram bakom ett hörn och smygtitta på vissa pojkar som får för sig att göra en deg mitt i natten för att vi ska få nybakat bröd till frukost. Kommer på att jag tycker om regniga städer ännu mer just precis då. Och just precis hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0