Om ändå..


Dans i poolen för oss äldre. Så kallad vattengympa.

Frank Sinatra spelas högt från högtalarna i poolområdet och jag går runt och tror att jag är med i någon film. Som Dirty Dancing ungefär. Speciellt varje kväll då det är dans ute på restaurangen vid poolen och alla skrattar och har kul, samtidigt som svängvänliga låtar spelas högt. Så högt att man sitter där och tittar på medan kroppen svänger från sida till sida och fötterna trampar takten under bordet. För inte får man vara med inte. Nej, nej. Endast de små barnen få ha sådär roligt medan alla andra får sitta och avundsjukt titta på. Ja gör det i varje fall, och repeterar meningar som, vad är väl en dans vid poolen? tyst för mig själv samtidigt som jag kastar onda blickar på de små.
För kanske är den.. alldeles, alldeles underbar. Om dansläraren vore manlig och hette något i stil med Patrick Swayze och var vid liv i varje fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0