Wrapped in piano strings. Yesterday in short sentences.



Igår delade jag paraply och promenerade under regniga alléer. Satt ihopkrupen på en säng och lyssnade när Yann Tiersen spelades på en keyboard alldeles intill. Ersatte tangenterna med att lyssna på blåsten som tjöt i knutarna samtidigt som regnet slog mot rutan och tävlade om vad som kunde höja mysfaktorn mest. Gav mig tillsist ut i mörkret, sprang till ett tåg och kom hem till en vintervärld med snöiga trädtoppar. En värld som jag har sovit mig bort ifrån idag, för ibland är det skönt att bara ligga kvar i sängen. Svepa in sig i varma täcken och bra musik och veta att man inte behöver gå upp. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0