Vår stuga

Igår var jag på besök i vår stuga på kusten. Det är ett gammalt, gammalt hus där många generationer har bott. Förr i tiden var en del av huset en affär, och då kom gummor och gubbar vandrades genom skogen för att köpa frukt och andra saker som behövdes. Numera är det mest bebott på sommaren.


Det är ett hus med knarrande golv, gamla kort på väggarna och trappor upp till vinden där man kan sova. Men inte minst finns det en gammal byrå av trä som är full utav hemligheter. Såsom gamla brev, vykort och fotografier.



Under vissa regniga dagar kan jag borra ned mig i en soffa och bli en del utav allt hemligt. Sitta där och läsa alla brev och fantisera om alla ansikten. Ansikten som är främmande men egentligen en del utav min släkt.


Det är så fint att alltid finnas där i lådan. I mitt rum hemma har jag därför gjort likadant. Samlat på mig fotografier, brev och vykort och lagt ned i lådor. Såsom de gjorde för länge, länge sedan någonstans i Kungshamn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0