A sweet summers night



Jag sover under en hylla som inte är min men tilfälligt ockuperad av mina saker. I ett rum som inte är mitt men som jag har läst mig igenom många nätter i, på en säng som inte är min, men som jag trivs att ligga på. Speciellt att ligga där och läsa för att läsa kan nog vara det bästa jag vet. Därför ska jag snart gå ned och luta ryggen mot en sjöbod på en brygga och få några lediga timmar att flyga bort.

Fast jag är ganska bra på att romantisera och få allt att låta himla fint och speciellt. Ni ska veta att det är alldeles grått ute. Och att det blåser. Och att jag kommer sitta där och frysa. Men om jag tar med min bok och en filt kanske det kan bli lite bra ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0